توفو انقلابی در سبک زندگی گیاهخواری

توفو انقلابی در سبک زندگی گیاهخواری

توفو انقلابی در سبک زندگی گیاهخواری

توفو یا پنیر سویا، غذایی است که به تنهایی توانسته سبک زندگی گیاهخواری را دگرگون کند. موادی که برای ساختن این غذا نیازمند آن هستیم، شامل شیر سویا و آب لیمو است. اگرچه خواستگاه اصلی این غذا چین است با این حال، کشورهای اندونزی، ژاپن، کره و ویتنام در تلاشند تا این غذا را به نام خود ثبت کنند. فارغ از این که بخواهید توفو را در چه مقیاسی تهیه کنید باید از فرآیند زیر تبعیت کنید.

گام اول) آماده کردن شیر سویا
گام دوم) دلمه شدن شیر سویا
گام سوم) ایراد فشار بر شیر دلمه شده و تهیه توفو

توفو نیز درست مانند پنیرهای معمولی، انواع مختلفی دارد. هر صد گرم توفو، در حدود هفتاد کیلوکالری انرژی دارد. البته انرژی بالا توفو، تنها یکی از دلایل درخشش توفو در سبک زندگی گیاهخواری است. دیگر خصوصیتی که باعث تبدیل توفو به یکی از غذاهای محبوب زندگی گیاهخواری شده است، این است که در هر 100 گرم توفو، تنها حدود 0.4 گرم چربی اشباع وجود دارد. برای خوردن توفو مجبور نیستید به گیاهخواری روی بیاورید، چراکه توفو قابلیت ترکیب شدن با انواع سالاد و اکثر خورشت‌ها را نیز دارد.

توفو انقلابی در سبک زندگی گیاهخواری

دستور تهیه منجی زندگی گیاهخواری

برای این که زندگی گیاهخواری خود را متحول کنید و دیگر مجبور به دست و پنجه نرم کردن با کسلی و کمبود انرژی نباشید کافی طبق دستورالعمل زیر عمل کنید.

خب در گام اول باید سه لیوان سویا و 75 میلی‌لیتر آب لیموی تازه تهیه کنید. باید یک روز پیش از تهیه توفو، سویای خریداری شده را در آب سرد بریزید و به مدت دوازده ساعت در یخچال نگهداری کنید. پس از طی دوازده ساعت، سویای فرآوری شده را همراه با دوازده لیوان آب در بزرگ‌ترین قابلمه‌ای که در اختیار دارید بریزید. آب و سویا را برای بیست دقیقه هم بزنید. پس از بیست دقیقه مواد داخل قابلمه از صافی رد کنید، به مواد جامد باقی مانده اوکارا و به مایعات موجود در قابلمه شیر سویا می‌گویند.

سه قدم تا توفو

حال تنها سه قدم با ارتقا دادن زندگی گیاهخواری خود فاصله دارید. در گام اول باید شیر سویا را حرارت دهید و آب لیمو تهیه شده را همراه با یک و نیم لیوان آب به آن اضافه کنید. پنج الی ده دقیقه پس از برداشتن گام اول، مایع شما شروع به دلمه شدن می‌کند. در گام دوم باید دلمه‌های روی سطح مایعات را از شیر سویا جدا کنید و دلمه‌های به دست آمده را درون یک کیسه بریزید. در گام آخر کافی است در کیسه را ببندید و اجازه دهید جامدات موجود در کیسه منسجم شوند. آیا گمان می‌کردید تهیه غذایی که بتواند به زندگی گیاهخواری سلامت مضاعف ببخشد تا این اندازه راحت باشد؟

معمولا افراد زندگی گیاهخواری را یک سبک گران قیمت از زندگی تلقی می‌کنند اما باور کنید که این طور نیست. شما می‌توانید با پیدا کردن جایگزین‌های مناسب برای غذاهای گوشتی، در عین بهره‌مندی از سلامت و دفاع از حقوق حیوانات، با صرف کم‌ترین هزینه ممکن تمام نیازهای بدن خود را برطرف کنید. گیاهخواری به هیچ وجه نشانه ضعف نیست و چه بسیارند ورزشکارانی که به گیاهخواری روی آورده‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code