بهترین زمان برای خوردن صبحانه

زمان طلایی برای خوردن صبحانه را می دانید؟

چه بخورم؟ این سوالی است كه بیشتر ما همیشه از خودمان می پرسیم. مشكل از وقتی شروع می شود كه بخواهیم وزن كم كنیم، لاغر كنیم یا هر كاری كه مجبور باشیم كم بخوریم. تا به حال به ین فكر كرده اید كه به جای كم خوردن ، درست غذا بخورید؟ اگر فكر كرده باشید با كالری و انرژی و كربوهیدارت و پروتئین و هر چیز دیگری كه در رژیم ها كاربرد دارد آشنا شده اید. تا به حال به این فكر كرده اید به جای اینكه بپرسید چه بخورم اگر بپرسید كی غذا بخورم چه می شود؟ درست متوجه شدید میخواهیم درباره زمان مناسب خوردن صبحانه صحبت كنیم.

آیا می دانستید كه زمان مناسب صرف وعده های غذایی نیز در چاقی و لاغری موثر است؟

خوردن وعده های غذایی در ساعت هایی مشخص و با برنامه ریزی فواید بسیاری دارد. اولین فایده آن لاغر شدن تدریجی است. تدریجی یعنی كم كم و در واقع به جواب دهی رژیم غذایی شما كمك می كند. اگر شما برنامه ریزی درست برای خوردن وعده های غذایی خود داشته باشید در طول روز انرژی كافی را به بدنتان منتقل می كنید كه باعث می شود در طول ساعات شبانه روز احساس ضعف و بی حالی نكنید و سر حال تر باشید. هم چنین با رعایت این نكته امكان بروز بیماری ها را كاهش می دهید در عین حال اگر بیمار شدید بدن تان زودتر می تواند خودش را ترمیم كند و سرعت بهبودی شما افزایش میابد.

خوردن صبحانه

احتمالا بارها این جمله را شنیده اید كه صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. كاملا درست است چرا كه در رژیم درست غذایی باید بین وعده های غذایی ساعات مشخصی فاصله باشد. خوردن صبحانه زود هنگام كل وعده های غذایی را جلو می اندازد و دیر خوردن صبحانه هم كل وعده های غذایی را به تعویق می اندازد.

طی تحقیقات انجام شده بهترین زمان برای صرف صبحانه یك ساعت پس از بیدار شدن از خواب می باشد. این زمان می تواند از ساعت 6 صبح تا 10 صبح باشد. حسن خوردن صبحانه در این بازه زمانی این است كه تا وعده غذایی بعدی یعنی ناهار چند ساعت فاصله ایجاد می كند. صبحانه خوردن و صرف صحیح آن باعث می شود كه در طول روز گلوكوز یا همان قند خون شما پایین نیاید و احساس ضعف نكنید. در واقع مصرف صبحانه باعث می شود تا ترشح انسولین در بدن به درستی صورت بگیرد و از افت قند خون افراد جلوگیری می كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code