صبحانه انرژی زا برای یک روز خوب

صبحانه انرژی زا

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است که باید در طول روز میل شود. مصرف صبحانه انرژی زا می‌تواند انرژی شما در طول روز را تأمین کند. اگر از غذا‌ها و خوردنی‌های مناسب و سالم در صبحانه استفاده کنید، خستگی و خواب آلودگی صبح را از بین می‌برید. در مقابل نخوردن صبحانه می‌تواند موجب کسالت،  خستگی و پرخوری در طول روز بشود.

خوردن صبحانه به خصوص برای کودکان و پیش از رفتن به مدرسه اهمیت زیادی دارد. زیرا نخوردن صبحانه گیرایی آن‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین روند رشد آن‌‌ها را نیز با مشکل مواجه می‌کند. افرادی که فعالیت فکری و ذهنی زیادی در طول روز دارند نیز باید بیش از پیش به خوردن صبحانه اهمیت بدهند. در این مقاله چند پیشنهاد مفید و خوشمزه برای یک صبحانه پرانرژی را ارائه می‌‌دهیم.

تخم‌ مرغ صبحانه انرژی زا برای کودکان و بزرگسالان است.

خوردن تخم ‌مرغ در وعده‌ی صبحانه فواید زیادی دارد. تخم‌ مرغ یک صبحانه انرژی زا و پر‌خاصیت است. مصرف تخم‌ مرغ به صورت آب‌پز و نیمرو شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. در نتیجه از ریزه‌خواری پیشگیری می‌شود و در کاهش وزن تأثیر دارد. بهتر است برای داشتن یک صبحانه انرژی زا در کنار تخم‌مرغ از سبزیجات و صیفی‌‌جات تازه استفاده کنید. املت گوجه فرنگی نیز انتخاب بسیار خوبی برای وعده صبحانه است.

سالاد میوه صبحانه‌ای متنوع و انرژی بخش است

سالاد میوه صبحانه‌ای متنوع و انرژی بخش

سالاد میوه یک صبحانه انرژی زا محسوب می‌شود. میوه‌ها حاوی آب زیاد و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. به همین دلیل یکی از بهترین و سالم‌ترین منابع برای تامین انرژی بدن محسوب می‌شوند. سالاد میوه را می‌توانید به راحتی با ترکیب میوه‌های خرد شده‌ی فصل درست کنید. برای سس نیز می‌توانید در صورت تمایل از آب آناناس تازه یا آب کمپوت آناناس استفاده کنید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی صبحانه انرژی زا

کره بادام زمینی یک انتخاب فوق‌العاده برای یک صبحانه انرژی زا است. چربی کره بادام زمینی از نوع مفید و سرشار از مواد مغذی است. تحقیقات علمی ثابت کرده است که مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که کره بادام زمینی کالری زیادی دارد و زیاده‌روی در مصرف آن موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.

کرپ صبحانه دوست‌داشتنی برای بچه‌ها

کرپ صبحانه دوست‌داشتنی برای بچه‌ها

 

کرپ یا پنکیک خانگی یک صبحانه انرژی‌زا، گرم و خوشمزه است. درست کردن این صبحانه بسیار راحت است. تنها با ترکیب یک تخم مرغ، یک لیوان شیر، یک لیوان آرد و کمی شکر و روغن می‌توانید یک صبحانه گرم و سالم بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. پنکیک صبحانه‌ی محبوب کودکان است. این غذا به دلیل دارا بودن مواد مغذی فراوان برای بچه‌ها یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه است.

عسل صبحانه انرژی زا و کامل

عسل صبحانه انرژی زا و کامل

یک صبحانه انرژی زا پیش از هر چیز باید سالم باشد و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. عسل یکی از مفید‌ترین مواد غذایی است که در منوی صبحانه جای دارد. عسل را  می‌توان روی نان تست مالید و یا برای خاصیت بیشتر با نان سبوس‌دار مصرف کرد.

آجیل‌ها

آجیل‌ها

مصرف مغزیجات و آجیل‌ها انتخاب بسیار خوبی برای یک صبحانه انرژی زا است. آجیل‌ها سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند. مصرف مغذیجاتی مثل گردو و بادام با پنیر برای تقویت حافظه و تامین انرژی لازم بدن در طول روز بسیار مفید و مناسب است.

مطلب پیشنهادی :

صبحانه روز تعطیل می‌تواند متفاوت باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code