ده جایگزین غذایی در زندگی گیاهخواری

ده جایگزین غذایی در زندگی گیاهخواری

ده جایگزین غذایی در زندگی گیاهخواری

تعداد افرادی که به گیاهخواری روی می‌آورند روز به روز در حال افزایش است. دلایل متعددی سبب گرایش افراد به گیاهخواری می‌شود، از دلسوزی برای حیوانات و تلاش برای جلوگیری از گرمایش زمین گرفته، تا تلاش افراد برای رسیدن به یک رژیم غذایی سالم. دلیل روی آوردن شما به گیاهخواری هرچه که باشد باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای حفظ سلامت بدنتان، نیازمند پیدا کردن جایگزینی مناسب برای منابعی که آن‌ها را کنار گذاشته‌‌اید هستید. در ادامه نگاهی به دم دست‌ترین منابع برای جبران تمام آنچه با گیاهخواری خود را از خوردن آن‌ها منع می‌کنید انداخته‌ایم.

سلامت در عین گیاهخواری

جک فروت، یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند رژیم‌های ‌گیاهخواری به تنهایی غنی کند. در رژیم گیاهخواری از این میوه آسیایی به‌عنوان جایگزینی برای مرغ استفاده می‌شود. از دیگر مواد غذایی فوق‌العاده‌ای که می‌توان آن را در رژیم غذایی گیاهخواری گنجاند آکوافابا یا آبدانه است. آبدانه در حقیقت آبی است که دانه‌های مختلف مانند نخود یا لوبیا در آن جوشانده می‌شوند.

ده جایگزین غذایی در زندگی گیاهخواری

اگر این ماده را با شکر یخ زده و آب لیمو ترکیب کنید، می‌توانید به ترکیب فوق‌العاده بستی سلطنتی گیاهخواری برسید. گلوتن گندم ماده‌ای غذایی است که می‌توان آن را جایگزین گوشت در رژیم گیاهخواری کرد. شیر جوی دو سر، شیر فندق، شیر بادام، شیر سویا و شیر کنف، از جمله‌ نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین شیر در رژیم گیاهخواری شوند.

دچار کمبود چربی می شوید

شاید پیش از روی آوردن به این سبک از رژیم غذایی، هرگز به فکرتان هم نرسیده باشد که انسان ممکن است دچار کمبود چربی شود. دوستان هرگز این نکته را فراموش نکنید که بدن ما به دلایل مختلف نیازمند انباشتن ذخیره چربی است. امروزه جایگزین‌های زیادی برای منابع چربی در بازار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کره اشاره کرد. از جمله مواد دیگری که تقریبا جز جدا نشدنی زندگی همه مردم است، تخم مرغ است.

شما می‌توانید نیاز خود به تخم مرغ را به کمک دانه‌های ریحان برطرف کنید. اگر در عین گیاهخواری، بدن سازی نیز انجام می‌دهید می‌توانید از توفو تغذیه کنید. امروزه تعداد محصولاتی که گیاهخواران می‌توانند به کمک آن‌ها نیازهای خود را تامین کنند واقعا زیاد شده است، اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که عمده این مواد خوراکی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند.

با این تعاریف اگر صرفا به خاطر این که از اسم گیاهخواری خوشتان آمده تصمیم به گیاهخوار شدن گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم که منصرف شوید. اگر نتوانید منبع جایگزین مناسبی برای هر کدام از منابعی که قرار است آن‌ها را کنار بگذارید پیدا کنید بی‌شک آسیب خواهید دید.

روی آوردن به این سبک از زندگی امروزه دیگر محدودیت محسوب نمی‌شود. تعداد شکلات‌های گیاهی یا غذاهای بدون گوشت تقریبا در همه جا افزایش یافته و مردم جامعه امروزی برای گیاهخوار شدن تنها به دو چیز نیاز دارند. اولی اراده و عزم راسخ است و دومی یک جیب پرپول که بتوان به کمک آن جایگزینی برای منابع از دست رفته پیدا کرد. قارچ، سویا، لوبیا و سایر حبوبات از جمله ارزان‌ترین مواد غذایی هستند که می‌توانند گیاهخواران برای مدت زمانی بسیار طولانی شارژ نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code