خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی

خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی

رژیم گیاهخواری برای ما ایرانی‌ها کمی سخت به نظر می‌رسد. بسیاری از غذاهای سنتی ما با گوشت سفید و قرمز تهیه می‌شوند و طعم بسیار خوبی دارند. همین موضوع باعث می‌شود که از غذاهای گیاهی استقبال نکنیم. اما غذاهای گیاهی بسیار خوشمزه و متنوعی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در لیست رژیم گیاهخواری جای داد. تغذیه گیاهی یکی از سالم‌ترین و مفیدترین رژیم‌های غذایی برای بدن انسان است. در این مقاله خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی را به شما معرفی می‌کنیم.

ساندویچ سبزیجات

یکی از بهترین غذاهای گیاهی ساندویچ سبزیجات است. برای تهیه این نوع ساندویچ از انواع سبزیجات استفاده می‌شود. طعم سبزیجات مختلف در کنار هم مزه خوبی دارد. ساندویچ‌های سبزیجات انواع مختلفی دارند. آن‌ها هم می‌توانند به عنوان وعده غذایی اصلی و هم میان وعده استفاده شوند. در این ساندویچ‌ها موادی مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای و کدو استفاده می‌شود. در کنار آن نیز می‌توانید از طعم‌دهنده‌هایی مانند سس مایونز، سس ریحان یا تخم مرغ استفاده کنید.

ساندویچ پنیرساندویچ پنیر

ساندویچ پنیر نیز از دیگر غذاهای گیاهی خوشمزه‌ است. قارچ، پنیر موزارلا، پنیر چدار، روغن زیتون و پیاز محتویات این ساندویچ را تشکیل می‌دهند. پیاز را با روغن زیتون سرخ کنید و قارچ و فلفل را به آن اضافه کنید.  بعد از اینکه آب قارچ‌ها گرفته شد، محتویات را در نان ساندویچ قرار دهید. پنیرها روی آن بریزید و ساندویچ را به مدت پنج دقیقه در فر قرار دهید. این ساندویچ جزو بهترین غذاهای گیاهخواران است.

بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر

یکی دیگر از انواع غذای گیاهخواران، بادمجان شکم پر است. برای تهیه این غذا داخل بادمجان‌ها را خالی کنید. برای تهیه سس این غذا یک قاشق چایخوری روغن زیتون را روی حرارت ملایم داغ کنید. سپس پیاز را اضافه کنید و بعد از طلایی شدن پیاز سیر و بلغور و آب سبزیجات را به آن اضافه کنید. بعد از ۱۵ دقیقه جوشاندن  مواد را داخل بادمجان بریزید. سپس روی بادمجان را با پنیر موزارلا بپوشانید. بعد به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از آن غذای شما آماده خوردن است.

ناگت سبزیجات

ساندویچ سبزیجات

از دیگر غذاهای گیاهی خوشمزه، ناگت سبزیجات است. تهیه این ناگت بسیار راحت است. موادی که شما برای تهیه ی غذای خوشمزه لازم دارید، شامل پوره سیب زمینی، پودر سوخاری، اسفناج پخته شده و خرد شده و نمک و فلفل و مقدار کمی روغن سرخ کردنی است. برای تهیه‌ی این ناگت پودر سوخاری را با مقداری نمک مخلوط کنید. سیب زمینی و اسفناج را در ظرفی جداگانه مخلوط و نمک و فلفل به آن اضافه کنید. کمی از مواد را بردارید و گرد کنید و داخل پودر بغلتانید. سپس تکه‌ها را داخل ظرف مخصوص پخت در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

غذاهای گیاهی سالم و خوشمزه هستند

اگر کمی به ادویه‌ها، ترکیب سبزیجات و روش طبخ غذاهای گیاهی اهمیت دهید، آن‌ها نیز می‌توانند به اندازه غذاهای گوشتی خوشمزه باشند. شما حتی می‌توانید بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی مانند خورش قورمه سبزی، قیمه و… را بدون گوشت درست کنید. به عنوان مثال در خورش قیمه، قارچ یک جایگزین مناسب برای گوشت محسوب می‌شود. همه چیز به خلاقیت و سلیقه غذایی شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code