بهترین زمان برای خوردن ناهار چه موقعی است؟

بهترین زمان برای خوردن ناهار چه موقعی است؟

بهترین زمان برای خوردن ناهار چه موقعی است؟

برای بسیار از شما که در میان شلوغی‌های برنامه‌ خودگم شده‌اید، خالی کردن وقت برای صرف ناهار کار بسیار دشواری است. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را در انتخاب بهترین زمان ممکن برای صرف ناهار یاری کنند. در بسیاری از مواقع، میزان صبحانه‌ای که میل کرده‌اید و زمان صرف صبحانه نیز روی انتخاب زمان مناسب برای میل کردن ناهار تاثیر می‌گذارد. در این مقاله با بررسی تقریبا تمام فاکتورهای موجود، شما را در انتخاب زمان مناسب برای صرف ناهار راهنمایی می‌کنیم.

چه مدت بعد از خوردن صبحانه، نوبت صرف ناهارمی‌شود؟

خب، بگذارید مهم‌ترین نکته را همین اول خدمتتان عرض کنم. اگر گشنه نیستید، بی‌خیال صرف ناهار شوید. به‌طور کلی شما چهار ساعت پس از صرف یک صبحانه‌ سنگین، می‌توانید سراغ خوردن ناهار بروید. اگر وعده صبحانه‌ای که میل کرده‌اید آنچنان سنگین نبوده است، باید زمان خوردن صبحانه را بر اساس میزان فعالیت بدنی خود تعیین کنید. اگر نتوانسته‌اید، صبحانه را آن طور که باید میل کنید، سعی نکنید گشنگی زود هنگام خود را به کمک ناهار رفع کنید.

در این شرایط تنها چاره‌ای که وجود دارد، این است که به کمک یک میان وعده‌های مغذی، گشنگی خود را برطرف کنید. میان وعده‌ای که مصرف می‌کنید باید شامل فیبر، پروتئین و چربی باشد. از جمله میان وعده‌هایی که می‌توانیم به کمک آن ضعف خود را برطرف کنیم، می‌توان به سیب، موز، گردو، کره بادام زمینی، تخم‌مرغ پخته، آووکادو و پنیر اشاره کرد.

بهترین زمان برای خوردن ناهار چه موقعی است؟

غذای خورده شده در وعده ناهار، در چه مدتی به خوبی هضم می‌شود؟

به طور کلی و بسته به میزان غذایی که در هر وعده غذایی میل کرده‌اید، باید سه الی پنج ساعت به معده خود برای هضم غذا زمان بدهید. اگر در این مدت زمان احساس گرسنگی کردید، باید سراغ غذاهای پرانرژی مانند خرما بروید. احساسی که شما در هنگام احتیاج به غذا پیدا می‌کنید، صرفا احساس ضعف و گرسنگی نیست، بلکه مجوعه‌ای از احساسات روحی و جسمی است.

اگر پنج ساعت بعد از صرف یک وعده غذایی همچنان احساس گرسنگی نکردید، احتمالا به این دلیل است که در مدت زمان بین دو وعده، فعالیت ذهنی یا جسمی کافی برای هضم کامل غذا را نداشته‌اید. یکی از اصول مهم هر رژیمی این است که فرد رژیم گیرنده خودش، به میزان تعادل غذا بخورد.

آیا می‌توان ناهار را نادیده گرفت؟

سعی نکنید یک شام سنگین را جایگزین وعده غذایی ناهار کنید. تحقیقات نشان داده است که میزان اضافه وزن در افرادی که شام سنگین می‌خوردند دو برابر افراد عادی است. برای شام بهتر کمی سالاد، نان سبوس دار و یا یک کاسه سبزیجات برای خود تدارک ببینید. این کار باعث می‌شود خواب راحت‌تری داشته باشید و در طول روز احساس سبکی کنید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تقریبا تمام آنچه بود که باید درباره زمان مناسب صرف هر وعده غذایی می‌دانستید. حال این که تا چه حد به اصول ذکر شده در این مقاله پایبند باشید دست خودتان است، اما رعایت همین اصول می‌تواند شما را در امر لاغری، تناسب اندام، بدن سازی و… یاری دهد.

بهترین زمان برای خوردن ناهار چه موقعی است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code